onsdag 20 mars 2013

Träningsvärk!

Vaknade med aj-aj-värk i benen, närmare bestämt i de muskler som får jobba extra mycket när man knatar nerför branta trappor under ett par timmar.

Vi kan väl gå till fyren på öns sydsida, sa Johan.  Det är inte så långt dit och träningsvärken försvinner om man går lite.

Okej då.

Vi travade iväg. Det var fyra kilometer till fyren och värken försvann inte. Men det var en fin promenad...


Genom Anacapri


längs smala gränder där bilarna obegripligt nog tar sig fram och ibland till och med kan mötas


förbi igenvuxna trädgårdar (ingen rensar ogräs här - varför?)


återigen längs häftiga stup


och förbi troll som stirrar på en ur bergsväggen


Vy över viken vid fyren med lavendel i förgrunden, ännu inte i blom men vackert grågrön.


Från fyren tog vi bussen tillbaka till Anacapri och handlade salladsgrönsaker och buffelmozarella till lunch. Medan vi åt kom en katt på besök. Den blev mycket förtjust i färskosten så vi döpte den till Mozarella och den bestämde sig för att adoptera oss.




Nu sitter jag här och bloggar och tror inte att jag kommer att kunna resa mig från stolen utan hjälp. Aj aj. Ännu en härlig dag på Capri är till ända.

12 kommentarer:

  1. Heja på dig Laila! Hääärliga bilder och jag känner dofterna och får sympationt med dig, som du förstår - av motsatta skäl! Jag rör inte på mig i denna kyla som griper en i 'själen'och sibiriska vindarna blåser bort all lust att stiga upp ur sängen - i princip...nästan...typ!/Anja

    SvaraRadera
  2. Vad härlig ni har det!! Skönt med bättre väder!! Så söt Mozarella är:)). Hoppas din träningsvärk går över tills i morgon.
    Önskar dig en fortsatt trevlig resa.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hello! a pleasant stay!
    Take care of your feet,)

    SvaraRadera
  4. Oh... det är verkligen en fin plats på jorden. Njur Laila, här hemma är det busväder. Jag har kört snöslungan 2 gånger idag./ kram Tyra

    SvaraRadera
  5. Att få träningsverk på den platsen får vara helt OK.
    Bättre där än här traskande i snö ;=)

    Härliga bilder från en vacker miljö.
    Njuuut!

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder! Ha en fortsatt skön semester!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder! Tänk vad bra nu kommer du vältränad hem lagom till trädgårdssäsongen startar här:)) Vilken fin liten kisse;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  8. Ojojoj här sitter jag och blir rörd!
    Jag är så galen i Italien och Capri är en verkligen en dröm så jag är så evigt tacksam för att du delar med dig av dina upptäckter.
    Angående ogräsrensning. Jag har en teori. Om ett tag när solen steker mer kommer marken vara tömd på ogräs och det kommer vara massor med öppen jord. Det som inte vattnas bränns bort. Varför rensa när det försvinner av sig själv?
    Det brukar var full växtlighet under olivträdsmlundarna på våren med lökväxter och "ogräs" men väldigt torrt och brunt under sommaren. Så passa på att njuta av "grönskan".
    Njut!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Tak for dine dejlige billeder.
    Hvor er katten sød.
    God bedring.
    Ha` en dejlig dag.

    SvaraRadera
  10. ps. Ta med dig solen och värmen när du vänder åter. kram Tyra

    SvaraRadera
  11. Den där värken känns igen när sovande muskler väcks till liv. Fniss, det var nog en liten viting om att det går över på vägen, såklart han ville att du skulle följa med :-)
    Det ser underbart ut, och likt Mallorca på flera sätt och när jag ser dina bilder vill jag förstås tillbaka för här hemma är verkligen inget jobbväder om man inte vill bli vindpinad och blöt om fötterna... Du är på rätt plats vid rätt tid så är det bara!
    Jo, kursen du undrade över, man lär sig om hur man använder bekämpningsmedel på ett säkert sätt, vad man ska undvika och tänka på, vilka lagar som gäller. Jag kommer att behöva använda ogräsättika och roundup på vissa svåra ställen på grusgångar på en av de anläggningar vi sköter. Det gäller att blanda rätt och bara använda i yttersta nödfall. Egentligen vill jag inte använda det alls.
    Ha det fortsatt skönt och fint där borta!
    Hälsningar Maria

    SvaraRadera
  12. Oj vilken fin kisse! Och vilken häftig miljö! Jag läste faktiskt om Villa San Michele och Capri ganska nyligen. (Det var med i ett korsord och jag blev nyfiken!) Verkar vara en speciell plats :)
    Ha det jättefint! :)

    SvaraRadera