måndag 2 februari 2015

Puh-väder

Hur var det han sjöng, Puh?
"Snön vräker ner
alltmer 
ju mer
det snöar"

Något ditåt. Och här har det minsann snöat, det började i natt och pågår fortfarande.

Det hindrade inte att Tim och jag gick till bryggan som vanlig även om vi fick pulsa en del.

Bänken inbjöd inte till filosoferande idag så vi kollade lite extra på husen längs vägen i stället.

Gamla arbetarbostäder har snofsats till och blivit lyxhus. Det som skymtar längst bort såldes nyligen för sju miljoner.

Sju miljoner! Glasveranda med sjöutsikt, snickarglädje och närhet till storstaden - men i alla fall, sju miljoner!

Väl hemma befriade jag rhododendronbuskarna från snö - ser att där är lika mycket igen...

I växthusen hittade jag rosor både på väggarna...


...och i odlingsbädden. Det här är en 'Peace', kommer nog inte att orka slå ut tyvärr.


Har sparat alla julhyacinter för utplantering bland azaleorna när tjälen gått ur jorden. Upptäckte idag att en av dem blommar igen.

Och så gläds vi förstås åt februaris kalenderbild, också den av Albas hand.



Annika med bloggen Naturliga Ting lottar ut biljetter till trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar!


9 kommentarer:

  1. Här har vi inte fått så mycket snö, lite lagom faktiskt. Måste berätta att en jag läste din blogg, för längesedan, så göra jag alltid ringblomsolja nu och något bättre för självsprickor kan jag inte tänka mig. Må så gott. /Lotta

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig promenad ni gick du och Tim:) Ja priserna på hus i vissa attraktiva områden når idag fantasipriser, det är lite skrämmande faktiskt. Hon är en riktig konstnär ditt barnbarn :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Vilka fina omgivningar för en promenad! Jag var också ute med hunden idag på långpromenad men det snöade så kameran fick stanna hemma.

    Va roligt att du bloggar igen - jag har saknat dig!

    Kram Nora

    SvaraRadera
  4. Jag ser er framför mig när när ni går där i snön.
    Vi har också fått lite snö - äntligen!
    Verkar som det skall hålla i sig också.
    Det gör inget. Tycker det blir så vilsamt med snö.
    Ha en skön kväll i stugvärmen.
    Kram
    Annika
    ps Lycka till i tävlingen

    SvaraRadera
  5. Vi brukar köra med ett Puh citat när det blåser.... " Trevlig blåsdag på dig" :)

    SvaraRadera
  6. Här snöar det med, inga jätte mängder men...
    Alba är fantastiskt duktig på att rita/måla
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Ja det var en bra benämning - puh väder! Här bara snöar och snöar det, vi har fullt sjå med att hålla bilarna snöfria, på morogonen när vi vaknar syns knappt bilarna.
    Nog för att jag ville ha snö när det ändå är vinter men nu börjar det räcka.

    Tur att det finns vädret att gnälla på...fniss...

    Kram!

    SvaraRadera

  8. Olá amiga, que lugar tranquilo para sua meditação diária, ainda mais rodeada de neve...fantástico!!! Por aqui não temos neve, moro num país tropical.
    Um grande abraço,Marie.

    SvaraRadera
  9. Duktiga Alba, en tjej med talang.
    Vad är det nu man säger är viktigt när det gäller fastigheter... Läget, läget och läget. Här såldes en stuga på ca 25 kvm med sjötomt för en miljon. Till råge på allt ofri tomt i Smålands inland.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera