måndag 16 januari 2017

Fruset och grått

Idag kom lite snö ovanpå det hårdfrusna täcke som håller trädgården i ett järngrepp och som omöjliggör allt slags trädgårdsarbete utomhus.

I går sken solen en stund och jag samlade ihop mängder av nedfallna grenar och kvistar från stormen för en tid sedan.


Mycket finns kvar där ute men sitter fastfruset.

Det var sex minugrader i går så vi passade på att frosta av frysen som står på verandan. Nu hittar vi i den igen efter Johans förträffliga sortering och den närmaste tiden kommer vi att komponera våra måltider med ingredienser därifrån. Helst ska vi tömma den helt innan det blir dags för verandarenovering...

11 kommentarer:

  1. Ja, det er samme været her. Kaldt og frossent over alt. Godt jobbet med å samle alle kvistene!
    Det er en vakker hund dere har :)
    Ha det godt!

    SvaraRadera
  2. Det ska inte gå att vara i trädgården nu, ni är bortskämda :) Jag ska tänka på det du sa ang bilderna, att visa dom större.

    SvaraRadera
  3. Det där gjorde jag häromdagen också, med kvistarna alltså. Vindarna har varit ovänliga den senaste tiden.

    Fina Tim!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset till fruktträden, ska testa.
    Kram
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Man får ju vara glad för att man kan göra något därute. I söndags var det ju jättefint med solen och jag passade på att beskära lite.
    Än kommer vintern att stanna ett tag men det märks tydligt att det blivit ljusare och det är sååå skönt :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Fruset här på västkusten också men barmark. Men nu ska det bli plusgrader igen. Det är mest mörkret som förhindrar arbete i trädgården, det låter sig bara göras på helgerna. Mycket pinnar blev det i helgen.
    //Helene

    SvaraRadera
  7. Smart. Det borde jag ha gjort igår. Sol och fint idag och jag möblerade om i växthuset istället för att frosta av frysen. Vi har fullt upp med den nya hundvalpen.
    Förstår att du längtar efter att få färdigt orangeriet.
    Tiden går fort som tur är.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  8. Fina dagar när solen är framme. Ser att det ligger en hel del björkkvistar i vår trädgård. Brukar försöka göra kransar av det, men det får bli längre fram. Frysen håller vi också på att äta ur:)
    Kul att ha något som glas verandan att se fram emot.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Jag kan inte påstså att jag känner för att vara i trädgården vid den här tiden, även om solen skiner det är alldeles för tidigt på säsongen för min del. Här är det också kallt, det bidrar säkert till min uppfattning :) Härlig bild på Tim i solen!Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  10. Det är så skönt att vara ute även om det är svalt. Igår njöt jag av solen och körde mer flis. Tycker det är skönt bara att komma ut en stund.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  11. Vilken fin miljö ni bor i. Några minusgrader hos oss nu, alldeles lagom tycker jag.
    Kram

    SvaraRadera