torsdag 19 januari 2017

Längtar ljuset

Det kan inte hjälpas. När temat i veckans Blommig Fredag är "Jag längtar" så måste det bli en bild från årets ljusaste dygn.

Vår vilda äng slår alla rabatter i världen just i midsommartid.



Men det innebär inte att jag bara går och längtar till midsommar. Trivs rätt bra här och nu, idag värmde solen och ljuset hade en dragning åt vår. Möjligen längtar jag lite till morgondagen eftersom den blir liiite längre...

Fler inlägg på temat "Jag längtar" hittar du här.

17 kommentarer:

  1. Nä man kan inte bara ägna sig åt att längta, en konst att glädja sig åt det som är. Både och fungerar nog bäst för mig. Midsommartiden är fantastisk.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, lyset er noe å lengte etter! Jeg lengter også etter lyset og våren. Det gjør vi vel alle sammen :)
    God helg!

    SvaraRadera
  3. Så vackert! Inte mycket som slår den midsommarängen.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. ..och tänk det är redan en märkbar skillnad. Det märks mest när jag är ute på eftermiddagarna. Men igår sjöng fåglarna början på vårsången :)

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  5. Det där med ljuset är en gemensam längtan. Mycket vacker äng, det naturliga är svårt att slå.
    //Helene

    SvaraRadera
  6. Ängen ser helt ljuvlig ut! Nånstans mitt i den blommiga grönskan skulle man ligga och bara titta upp i himlen. Titta på bomullstussmoln och fantisera vad de föreställer.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Ja, visst längtar man, men jag försöker njuta av nuet och vilar trädgårdstankarna till februari.
    Försöker iaf!!
    En fin helg önskar Eva Linnea

    SvaraRadera
  8. Den ängen är inte fy skam att ha på sin plätt. Ljuset är ju fantastiskt på midsommar, men jag vet också att det oftast alltid regnar och är svinkallt typ 9-11 gr varmt bara. Men då allt stämmer finns det inte mycket som slår svensk midsommartid.
    Ha det gott/ Luna

    SvaraRadera
  9. Vilken praktfull äng - ÅH, så vacker!

    SvaraRadera
  10. Ja detta är så vackert och man känner doften och känslan som är just runt midsommar.
    Jag gillar vintern oavsett väder men visst blir man lite gladare när solen skiner. Det är skönt att vila och jag odlar ju även inne så jag hinner inte längta.
    Trevlig helg
    Annika

    SvaraRadera
  11. Verkligen en typisk, svensk vacker midsommarbild på ängen. Magisk!

    Visst är detOkey att längta till det man tycker om. Men jag har funderat och kommit fram till att jag tycker det är skillnad på att Längta eller se fram emot.Och jag ser emot våren och sommaren!

    Kram och tack för fröer :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  12. Åh vilken bild! Håller med dig - ljuset är nog det som jag längtar mest efter :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  13. Ljus och värme, det är nog det jag längtar efter mest. Underbar bild.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  14. Et fantastisk bilde! Neida, det er ikke nødvendig å lengte så langt alltid...
    God helg!

    SvaraRadera
  15. När det vilda är så fint som hos er är det bara helt oslagbart. Och ljuset! Vi nordbor lider brist på ljus. Att längta efter härliga vita nätter är en dröm som vi alla vill uppleva. Ljuset är nog den allra viktigaste längtansobjekt för oss med så långa mörka perioder. Ibland undrar jag hur folk som inte är vana vid vår mörker klarar det?
    Ha det fin-fint!
    Kram! Anja

    SvaraRadera
  16. Fantastiskt vilken fin blomsterprakt. En riktig blomsteräng skulle jag gärna ha också.
    Riktiga barndomsminnen dyker upp. När det fanns ängar som det växte sommarblommor på.

    Ha en riktigt fin söndag

    SvaraRadera
  17. Hej igen! Nu är min blogg-bild så där JÄTTESTOR igen. Det blir tydligen så när jag anger utvald bild. Det har jag inte gjort på ett tag, men nu gjorde jag det. Hoppas det är det som är "felet".
    /Eva Linenea

    SvaraRadera