fredag 24 februari 2017

Månadsbild

Dagens tema i Blommig Fredag, Månadsbild, måste jag ju haka på eftersom jag för första gången bestämt mig för att ta månadsbilder under året.


Februaris bild från igår blev väldigt lik januaris:


Enda skillnaden är att jag hann klippa ner stäppsalviorna till höger medan det var "nästanvår" och barmark under några veckor. Men nu är snön och vintern tillbaka igen, minus 8 i morse.

Besöket hos datordoktorn är uppskjutet så jag hankar mig fram och får passa på att blogga när jag någon gång lyckas få internetkontakt. Inte strulade det så här när vi bara hade telefonmodem!

15 kommentarer:

  1. Stökigt med strulande uppkopplingar och datorer.... Tänk så fort vi vant oss vid nätkontakt :)

    Nej nån stor skillnad mellan månaderna är det inte ännu. men jag har en känsla av att liiite snällare temperaturer så kommer det snart dra igång.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Tur att du klippte ner salviorna så man ser skillnad ;-)Ttrevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Internettproblemer kjenner jeg godt til. Det er så kjedelig. Ditt orangeri er så fint!

    God helg!

    SvaraRadera
  4. Något ljusare tror jag mig se. Inte heller några större förändringar syns på mina egna, men det kommer:)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Här har vi haft en ganska så mild februari och så gott som ingen snö. Gillar ditt orangeri och är lite smått avundsjuk ;-)
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Här är det inte heller så stor skillnad vädermässigt men vi har ingen snö dock(tack o lov :)) Hoppas verkligen att det ordnar sig med din dator för det är ruggigt irriterande när tekniken strular. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  7. Men mars kommer förhoppningsvis att se annorlunda ut!
    //Helene

    SvaraRadera
  8. Orangeriet är lika tjusigt oavsett januari eller februari!

    Om det är något som gör mig frustrerad är det datastrul, jag kan ingenting om dessa eminenta apparater och blir det fel är jag fullständigt hjälplös. Då får jag åka från glesbygden och hitta någon som kan lösa det hela. Hoppas du hittar någon som kan hjälpa!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Det blir riktigt roligt att följa din underbara orangerirally! Att se det nu och om tre månader ska bli så kul!
    När vår fiber nu håller på att förberedas i marken och vi hade en man här frågade jag honom angående de luftburna fibern (med tanke på er). Han skakade på huvudet....Då måste jag undra varför ni intre genast fick det rätta alternativet. Han, den här "fibersnubben" hemma hos oss menade att man gräver ned fiber även i havet...!!?? Så himla synd att du ska behöva svettas över ett internet som stundtals inte funkar.

    Ha det så gott i alla fall!
    Kram, Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. ps
      Usch så många skrivfel! Hoppas att du förstår ändå!
      ds

      Radera
  10. Ser fram emot fortsättningen av dina månadsbilder
    Ha en fin helg och hoppas internet blir bättre
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Snyggt orangeri och det blir säkert fint framför i sommar också.
    Är nog bra att välja ett motiv för månadsfotografering. Själv är jag inte så bra på det.
    Ha det gott
    Luna

    SvaraRadera
  12. Inte heller här på Västkusten har det hänt så mycket, januari, februari mars är en enda lång väntan.
    Orangeriet ser fantastiskt ut.
    Marta

    SvaraRadera
  13. Enda skillnaden hos oss är ljuset, dagarna är så mycket längre, underbart.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vi har haft barmark i februari tills för några dagar sedan, då hela månadens ranson kom på en gång.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera