måndag 22 maj 2017

Hjälp! Jag hinner inte med!

Både mentalt och fysiskt är det svårt att hänga med nu. Svårt att tro att vi bara för en dryg vecka sedan hade snö och frostnätter här.


I morgon kommer syrran från Spanien och på onsdag piper vi iväg till Gotland. Har osannoligt mycket att göra innan avresan. På bilden nedan syns knappt hälften av allt som måste planteras ut, helst igår!


I fredags åkte jag tillsammans med våra kära grannar till Lisas Trädgård och köpte årets tomater, Mer om hennes fantastiska plantskola senare.



Tomatplantorna, står nu på plats i stora växthuset


och några av de spännande chiliplantorna har hamnat i stora krukor.

Hinner varken läsa eller kommentera andras bloggar innan avresan, hoppas ni förstår. Kvällar och nätter kommer att upptas av fixande så att hus-och trädgårdsvakten har det drägligt och så länge det är ljust hittar ni mig i någon av rabatterna!

11 kommentarer:

  1. Kan bara hålla med, hysteriskt mycket att göra nu men vilket underbart väder. Jättefin skifferläggning, jag älskar skiffer. Ha så trevligt på Gotland!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jeg må bare si at du er ikke den eneste som ikke henger med :)
    Nå går alt så hurtig, og når en en på etterskudd med alt som er blir en litt matt av at alt går så fort nå. Men det er vår, og vi får bare være glade :)

    God tur til Gotland!

    SvaraRadera
  3. Ja jag kan bara hålla med dig. Man har väntat o väntat på vårvärme ett bra tag nu och när den äntligen kommer inser man att det är ENORMT mycket som ska hinnas med, klippa blåregn o rosor som "kryper in i" huset, göra färdig gången o bron, rensa ogräs, flytta över dagliljorna till nya rabatten och... och... ;) Vi har öppen trädgård på söndag och man vill ju ha det så bra det går men vi får se hur mycket vi hinner med.Har ju annat i livet också som ska hinnas med :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Ja nu är det verkligen bråda tider...som sagt, helst igår skulle man gjort det ena och det andra :) Vad roligt det var att du tog dig tid att åka ända hit till mig Laila. Ser att plantorna har fått det gott nu hos dig och slipper trängas med de andra på borden här ;) Ha det så skönt på Gotland, hoppas du kan koppla av!
    Kram från Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  5. Hei. Flotte tomater. Du er ikke den eneste som ikke henger med. Hagen strutter, og det skjer noe nytt hver dag. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen hanne-Lise.

    SvaraRadera
  6. Göta Petter vilken rulle! Det är aldrig någon hit att åka bort på våren men i bland måste man;) I år hinner jag ta mitt med ro.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Förstår exakt vad du menar eller snarare jag känner igen känslan :) Men ni verkar ha fått ett än mer abrupt lappkast vädermässigt än jag haft hos mig även om det var nattfrost väldigt länge.

    Ha det fint på Gotland! Carina

    SvaraRadera
  8. Bråda dagar och särskilt när det blir så snabba väderomslag. Ser ut som om du kan få en fin tomatsommar.
    //Helene

    SvaraRadera
  9. Lykke til med både utplanting og tur til Gotland! Noen ganger strekker ikke tiden til, så man ikke får kommentert og lest blogger, det forstår nok de fleste. I dag regner det her i Bergen, så jeg koser meg med blogglesing og kaffe før frokost. Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  10. Känner igen mig pecis! Massor som borde ut, men när hinna och vattnngen tar 2-3 timmar varje kväll. Redan värsta torkan och gul gräsmatta.
    Jättefina tomatålantor som får mig att tänka på den goda tomatsoppan vi bjöds på fjol.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  11. Vi rekker ikke med alt her heller. Alt skal skje raskt:-), og ugraset vokser veldig fort...Har fortsatt ikke fått pottet alle pelargoniaene, men i går ble de siste pottene vasket!
    Kos deg på Gotland og nyt forsommeren, drømmer om en tur dit.
    Eirin og Lars

    SvaraRadera