torsdag 22 juni 2017

Tims sista sommar

I måndags var vi hos veterinären med Tim. Den utlösande orsaken var hans tilltagande magproblem och veterinären konstaterade bråck på ändtarmen men den var inte det värsta. Blodprov visade bland annat leukemi och nedsatt njurfunktion. Inget att göra mer än att försöka ge honom en så fin sista tid som möjligt.

Han är lite dämpad men äter den nya dietmaten, dricker vatten, helst ur vattenkannan vid hönsgården och hänger med på det mesta. Han får bestämma om och när vi ska gå en sväng i skogen. Fortfarande rusar han ner till eken och skäller på ekorrarna som knycker fågelmat


och igår tog han många initiativ till kasta-pinne-leken.

Vi tar en dag i taget.

Både datorn och jag har varit krassliga sedan återkomsten från Gotland.  Datordoktorn var här för ett tag sedan och fixade så att jag kan ladda ner bilder från kameran igen, men en hel del krånglar fortfarande. Själv har jag värsta sommarförkylningen och missade bl a äldste sonenens femtioårsfest.

Inga roliga nyheter idag. Ber om överseende med att jag inte orkar lämna kommentarer eller ens läsa några bloggar.


17 kommentarer:

  1. Men söta du vilket elände :( Allt på en gång :( Så tråkigt men Tim, men tyvärr är det ju så att man inte får ha dem hos sig så länge man skulle önska. Er tid och kärlek är det han bäst behöver nu och det får han ju :) Många krya på dig hälsningar och KRAMAR från/Monne

    SvaraRadera
  2. Motigt. Kram på er och njut av er fina hund den tid som är. Det är svårt med avsked, man vill varken ha dem snabba eller långsamma.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så ledsamt, så ledsamt. Jag har gått igenom det ett antal gånger och därför har jag inga husdjur längre, jag orkar inte längre med de smärtsamma avskeden.

    De finns med oss för alltid i minnet, alla dessa fantastiska djur som vi haft förmånen att få leva tillsammans under en kort tid.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Huff ja, jeg vet dessverre alt om det der. En blir så glad i dyrene, og når de dør sørger en seg til døde omtrent. Men jeg må ha dyr rundt meg.
    Trøsteklem fra Marit

    SvaraRadera
  5. Å.. det är så tråkigt och ledsamt när det börjar bli dags. Våran pudel Hanna är 13 år och uppvisar inga större fysiska besvär än...inget som kräver åtgärd iaf. Hon ser sämre och hör nästan inget, vill inte gå " tråkpromenader" . Jag tänker att jag ska vara en så bra ledsagare som möjligt åt min gamla hund..hon har gett oss så mycket. Varma kramar till er alla.

    SvaraRadera
  6. Hei. En blir så glad i dyrene. Det er ikke lett. Varm klem fra meg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvaraRadera
  7. Det förstår jag gott och väl! Tråkigt besked men ändå fint att han får leva dagarna som han vill nu.

    Ta vara på tiden! Kram, Carina

    SvaraRadera
  8. Ett sorgligt besked, men han tycks må efter omständigheterna ganska bra.
    Önskar er en fin midsommar!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Åh Laila så ledsamt med Tim. Ni får ta vara på den tid som är kvar med honom. Hoppas du är frisk nu.
    Ha en fortsatt fin midsommarhelg!

    SvaraRadera
  10. Kära nån! Ja, ska man drabbas av elände så ska allt på en gång :-(
    Jag känner så med dig Laila, det vet du, och jag håller tummarna för din underbara vovve Tim. Hoppas att ni får ändå en fin sommar ihop...
    Önskar både dig,Johan och Tim en hygglig midsommar!
    Kramar!
    Anja

    SvaraRadera
  11. Tråkigt få sådana besked. Ta vara på den allra sista tiden tillsammans, det är det viktigaste för er.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  12. Vad tråkigt att höra! hoppas ni båda kryar på er snart!!
    Många kramar till er.
    Mariana

    SvaraRadera
  13. Det var ledsamt att höra Laila! God bättring till dig och hoppas ni får fina dagar med Tim. Varma kramar från Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  14. Oj, det var mycket på en gång!Krya på dig och kram Tim.
    /Anette

    SvaraRadera
  15. Trist å høre Laila. Godt å kunne ta vare på ham og gi omsorg den siste tiden, selv om det er en tøff tid.
    God bedring til deg.
    Varme hilsener/Lars og Eirin

    SvaraRadera
  16. Dogs are faithful friends until the end. I´ve been through pain of de farewell...

    SvaraRadera
  17. Hoppas du är bra nu. Och att wuwen också mår skapligt, trots sina dystra diagnoser.
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera