torsdag 19 oktober 2017

Kontraster

När jag släppte ut hönsen i morse var det minus två och vitt av frost i gräset.


Nu är det plus tio i skuggan och alldeles stilla. Till och med ekarna har fin höstfärg i år!


Tur att jag tog in krukorna med fjäderborstgräs i går kväll. Egentligen är det idiotiskt att köpa plantor som inte tål att stå ute under vintern...


Fortsätter att pula lite i lilla växthuset. Korgkistan stod och drällde i vedförrådet men behövs verkligen här, fyller den med sådant Love absolut inte får tugga på!


6 kommentarer:

  1. Det var -2 her også i dag tidlig, men kun 1,3 grader nå. Gressene dine ser så fine ut. Kjenner til det med planter som må inn om vinteren.
    Ha det godt!

    SvaraRadera
  2. Nä några vackra saker att kinka extra för behövs i rabatterna :) Om du får de att leva därinne så berätta hur du gör. Jag har nämligen misslyckats.

    Det var minus här också och dimman dansade längs älven när jag åkte i morse. Tyvärr fanns inte tid att ta med kameran och fota :(

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Oj, så kallt var det inte här, bara lätt frost, ska bli kallare inatt. Bäst jag gå ut och tar in mina krukor med gräs, vet inte vad de tål när de står i kruka.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kallt här också. Dags att baxa in agaven.
    Du undrade om nässelvatten. Jag lägger en bit nässla i dricksvattnet med jämna mellanrum och det är mums. Tydligen känner de på sig när de behöver stärkas för somliga dricker mycket oftare och längre än andra. Har också torkat nässelruskor för vinterbehovet.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Svårt att låta bli även sådant som måste tas in. Men det ju vara värt besväret om man kan lösa förvaringen. Vi har inte haft någon riktig frost ännu men kallt.
    //Helene

    SvaraRadera
  6. Tyvärr fanns inte tid att ta med kameran och fota :(


    แตกใน xxx

    SvaraRadera