fredag 27 februari 2015

Ett omöjligt val

Dagens tema i Blommig Fredag, "favoritsyssla i trädgården", innebär ett omöjligt val. Faktum är att de flesta trädgårdssysslorna är "favorit". Jag skulle inte ha en gigantisk trädgård om det inte vore så.  Planera, anlägga, sitta på pallväskan och rensa ogräs och meditera. Gulla med jorden och komposten, fika intill en nyutslagen azalea. Morgonkollen genom trädgården tillsammans med Tim då varje planta får tillsyn.

Valet får i stället avgöras av vad som enklast kan bildsättas: skördandet!








23 kommentarer:

  1. Imponerande skörd, och vacker! Att lyckas med detta kräver kunskap och tålamod.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men så mycket godsaker du bjuder på i bild jag njuter. Det är favoritjobbet det att plocka in och använda
    Ha en fin fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Sköna bilder och så kul med mycket att skörda. Lite stressande tycker jag det kan bli också, men mest är det ju så härligt.
    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  4. Håller med dig, det mesta med trädgård är roligt men ibland vill inte tiden räcka till.
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Jag skulle inte heller kunna välja, dock odlar jag inte så mycket ätbart som du gör. Vilka fantastiska bilder Laila, helt underbara nästan så att jag skulle kunna börja odla bara för den sakens skull :) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  6. Vilka fina skördar!! Visst är det härligt när trädgården levererar :-)
    Trevlig helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder och så gott det ser ut! Du har verkligen gröna odlarfingrar!
    Allt gott till dig
    Milla

    SvaraRadera
  8. Vilka skördekorgar!!!
    Trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  9. Så otroligt frodigt och fint, dina skördekorgar är bara så ljuvliga. Och vindruvorna, vilka klasar. Ha en riktigt skön helg!

    SvaraRadera
  10. Flotte bilder av "avling". Og jeg må si meg enig med deg , det aller meste av hagearbeid er godt å drive med, og det er utrolig fint å luke, det gir ro i sjelen.
    Ha en fin helg:-))

    SvaraRadera
  11. Åh, vilka bilder :) Ser härligt ut!

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt vilka härliga bilder du visar. Du är otroligt duktig på att odla ätbart.
    Vilken rikedom.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  13. Vilka galet vackra bilder på dina skördar. Jag odlar grönsaker men är dålig på att ta hand om dem, tyvärr!
    Jo, såklart, morötter, rödbetor och potatis men ofta så kommer det upp saker i rabatterna som jag sen inte äter upp utan får stå vackra till hösten och sen hamnar på komposten och bli ny jord... Inte helt bortkastat med andra ord ;)
    //Veronica

    SvaraRadera
  14. "O que mais importa não é correr, mas prosseguir com determinação.Aos poucos, chega-se longe.Devagar
    também se chega lá.Então, vamos." (Marcio Mendes)
    FANTÁSTICA COLHEITA...RESULTADO DE MUITA DEDICAÇÃO!
    Um abençoado inicio de mês, fica com Deus!!!
    Beijos Marie.

    SvaraRadera
  15. Jag förstår att skördetiden är en favorit när jag ser dina fina bilder på allt ätbart som du har, mums. Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  16. Åhhh, vilka härliga bilder på allt du skördat från din trädgård.

    Ja, det finns många sysslor som tillhör favoriterna då det gäller trädgård. En av mina är faktiskt att rensa ogräs. :=)

    Önskar dig en härlig söndag!

    SvaraRadera
  17. Oj vilke skörd! Härligt och imponerande!
    Jag är inte bäst på det!!
    Ha det gott och Trevlig vecka, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  18. Förföriskt lockande bilder av din skörd. Blir väldigt imponerad av druvklasarna - de är så täta.. Blir också inspirerad att ta itu med kökslandet igen.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  19. Oj, det var en riktig knockout i färger, tänk så vackert det är! ...och jag skulle inte heller kunna välja...trädgården bjuder generöst på upplevelser!

    Kram!

    SvaraRadera
  20. Oj, vilka skördar! Jag blir extra imponerad över havtornskorgen. De är inte roliga att plocka om jag minns rätt från min barndom.
    Ha en fortsatt fin vecka

    SvaraRadera
  21. Jag håller med dig! Att skörda! Att smaka och laga mat av det man själv odlat.
    En annan fin syssla är att vårstäda. Jag gläder mig att det snart är dags.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  22. Åh så fina bilder :) Längtar till nyskördade tomater nu :D
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera