torsdag 30 december 2010

För mycket av det goda?

Vid runda fönstret i sovrummet har jag ställt vår halvmeter höga jugendvas och fyllt den med vita amaryllis. Jag gillar vasen och jag gillar amaryllis men jag är inte säker på att kombinationen är så lyckad?

I vardagsrumsfönstret får det gärna vara "extra allt". Hibiskusarna mår bättre än någonsin efter den lyckosamma spinnbehandlingen för några veckor sedan. Den till vänster har tio stora knoppar!


Nu packar vi ihop och flyr till landet med Tim som inte mår bra av nyårsspektakel med raketer och smällare.

26 kommentarer:

  1. WOW vilken vas!
    Hoppas du inte har någon katt som kan riva ner den för dig där den står!

    SvaraRadera
  2. Ni kommer få en toppenhelg där ute på landet, det är jag alldeles övertygad om.

    Gott slut och gott nytt år!

    Kramar
    Mia och lilleman

    SvaraRadera
  3. Spännande tanke när man tycker att det blir ett överflöd att blanda inne i hemmet, medan man i trädgården gärna frossar i blomsterarrangemang i sina rabatter:) Jag gillar definitivt frosseriet!!!!
    GOTT NYTT ÅR o hoppas ni får en lugn o skön nyårsafton - för Tims skull.
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  4. Vasen var helt underbar, det var fint med Amaryllis i.( annars kan man ju nästan inte ha något i den bara stora gröna blad och det är ju synd, bättre att ta ut svängarna ordentligt)
    Gott Nytt År till dej och de dina.
    kram Lena

    SvaraRadera
  5. Ibland är det skönt att "fläska på" ordentligt! Med den vita, harmoniska, enkla bakgrunden tycker jag att det är helt ok. Jag väntra fortfarande på att mina vita amryllis ska slå ut. Ha en skön vistelse på "landet". Jag ska sitta och hålla för öronen på Linneas två hundar i morgon natt.
    Ha det gott! Kram från Eva Linnea

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga amaryllisar du har. :)

    Gott nytt år,
    Kerstin

    SvaraRadera
  7. DET var en härlig vas! Tycker det blev fint med amaryllisarna i.

    Ja himmel och pannkaka vad mycket raketer folk i allmänhet smäller av på nyårsafton... Förstår att det inte är så kul för hundar... Det kan vara ganska fint ändå att se på fyrverkerier, men jag skulle aldrig köpa några själv... tycker att det är ett resursslöseri/miljöslöseri utan dess like, förutom då att massor av fina fyrfotingar blir rädda.....

    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  8. Blommorna ser ut som sprakande vackra raketer :)
    Härlig kombo du satt ihop tycker jag!

    Önskar dig ett gott slut och lika härligt 2011!

    kram/Sofia

    SvaraRadera
  9. Det är bara häftigt vas och blomma! Gott nytt 2011 till dig Laila! och tack för alla fina inlägg här på din blogg med så mycket kunskap, kram Sophia

    SvaraRadera
  10. Hej Laila!
    Superfin vas och visst var väl Amaryllisarna snygga i den.
    Ja, det är synd om djuren under dagarna runt nyår, förstår att ni flyr stan.
    Önskar dig ett Gott Slut och ett Gott Nytt Odlinsår!

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det är ursnyggt med Amaryllis i den vasen! Gott Nytt År önskar jag dig...
    Tjingeling

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Ja, jag kommer ihåg vår hund Fanny, som också tyckte det var så jobbigt med dessa raketer och smällare. Det är inte roligt för våra fyrbenta vänner då.

    Nu vill jag önska dig ett riktigt gott nytt år och om du vill, har du en sak att hämta på min blogg :)

    /maja

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig amaryllis vas.
    Oj vilka fina hibiskusar.
    Låter skönt att rymma från stan med hunden.
    Bobo mår inte alls bra av allt smällande.
    Ni får säkert ett härligt nyår.
    Gott nytt 2011:)

    SvaraRadera
  14. Oj så fint, vasen med amaryllisarna passar ypperligt framför det fina fönstret, som tagen ur en inredningstidning.

    Önskar dig ett fantastiskt fint slut på deet gamla året och ett riktigt GOTT NYT ÅR.

    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  15. Vilka gröna fingrar du har! Vasen är bara hur vacker som och det är jättefint arrangerat på lilla klaffbordet (som jag har ett snarlikt förövrigt :-) Ett riktigt Gott Nytt år önskar jag dig!

    SvaraRadera
  16. Kära Laila!
    Din underbara jugendvas ser helt bedårande ut med vita amaryllis. Och vilken tur att du hittade bot för dina hibbar!
    Av någon outgrundlig anledning har jag sluppit än så länge all ohyra i källaren och alla övervintrare ser ut att må prima efter omständigheterna.
    Tänk att vi snart ses - om "gud vill"! Otroligt eller hur?!

    Jag önskar DIG och de dina ETT GOTT NYTT 2011!
    Och hälsa Tim också så håller Maija, Wille och jag tummarna att han snart mår bra igen!

    TACK FÖR ATT DU FINNS!/Kram, Anja

    SvaraRadera
  17. Kara Laila, Happiest of New Years to you and yours! Lovely photos of your plants and flowers. Many Blessings in 2011! Kram Carol

    SvaraRadera
  18. HEj Laila!
    Gott nytt år till dig med!

    Du, det där förnämliga inlägget av örtsammanställningen gör du väl en special-länk och lägger i marginalen hos dig, va? Så man hittar den igen!

    Varmkram H.

    SvaraRadera
  19. Åh, jag tycker att det läckert med too much i den formen! :-)
    Vasen är ju helt sagolik!!

    Hoppas ni fick en lugn nyårsafton. Snöfallet dämpade ju iallafall ljuden rätt så ordentligt.
    Önskar dig ett toppenår!

    SvaraRadera
  20. Gott Nytt År!
    Hoppas ni hade en fin och lugn nyårsafton:)
    Min Romantika klarar sig helt säkert, jag klipper ner den till 30 cm till våren, som med de flesta av mina klematisar.

    SvaraRadera
  21. Happy new year!
    Looks like spring to you.

    SvaraRadera
  22. Läckert med vasen och amaryllisarna!

    Gott nytt år

    cz

    SvaraRadera
  23. More is more !! Häftigt tyckte jag med amaryllisarna i den vasen ! Hoppas ni hade en lugn och skön vistelse utan smällare på landet. Önskar dig ett härligt
    Gott Nytt År !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  24. Jag tycker i alla fall att det är jättefint!

    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  25. Äh, för mycket av det goda kan vara alldeles underbart! :D

    SvaraRadera
  26. Härliga ambitioner för det nya året!

    God fortsättning och trevlig helg,
    Rebecca

    SvaraRadera