tisdag 24 mars 2015

Katastrofen avvärjd!

Mitt allra bästa hjälpmedel i trädgårdsarbetet är den gamla pallväskan. Hittade den på trädgårdsmässan för kanske tio år sedan. Här sitter jag när jag rensar, gallrar, sår,  beskär buskar,  diskar krukor, mm. Den rymmer alla redskap och pryttlar man kan behöva ha till hands. Den har en rejäl stomme, mycket bättre än de pallväskor jag tittat på under senare år. Den svaga punkten är som synes sitsen. Uppsliten. Brister när som helst.


Men som tur är har jag en hjälpsam och mycket händig granne, Jeanette.


Nu är pallväskan som ny!


Ja, den är faktiskt finare!

Tack Jeanette!

19 kommentarer:

  1. Vad fin den blev, toppen med Goda Grannar. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med, vilken toppengranne, och så blev det ju riktigt snyggt. Ha det gott på pallväskan!

    SvaraRadera
  3. Ojdå! Det var en renovering som heter duga, jättefint och nu kan du slita på den i 10 år till!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fint med ditt namn på! Återbruk det gillar jag! Glad vår! /Lotta

    SvaraRadera
  5. Hyggelig med så god nabo. Den ble "god som ny", virkelig fin, og du kan fortsette å bruke den. Skjønner godt at det er ditt beste hjelpemiddel:-))
    Skulle gjerne hatt en sånn.
    Eirin

    SvaraRadera
  6. Olá querida Laila, que ótimo ter uma vizinha assim tão caprichosa...ficou melhor que antes, parabéns pelo reaproveitamento. Elogios a sua vizinha!
    Bom divertimento em seu jardim!
    Beijos Marie.

    SvaraRadera
  7. Sådana grannar ska man vara rädd om :) Så fin den blev! Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  8. Vilken läcker stol! En sån har jag aldrig provat.

    SvaraRadera
  9. Goa grannar är guld värt. Vad fin den blev ! och broderi till och med :-)
    Lycka till med alla småpenseerna. Jättefin färg på dem !
    Ha det bra !
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  10. Vilken granne du har! Och så snyggt det blev!

    /Anja

    SvaraRadera
  11. Vilken smart stol! Det måste ju vara perfekt med en sån. Jag borde ha en för mina redskap bara försvinner hela tiden och jag vilar ryggen lite för lite oxå.

    Ska nog ta och kika efter en sån på mässan :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  12. Vilken smart trädgårds stol. Och fin blev den.
    Ha det gott. Åsa

    SvaraRadera
  13. Grattis till en snygg pallväska och 99 penséer!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vad bra att den gick att fixa och snyggt blev det :)

    SvaraRadera
  15. Va bra och praktiskt så fint med ditt nam på! Gulligt av grannen!
    Må så gott! Hälsningar Ewac:(

    SvaraRadera
  16. Hej Laila! Hoppas du hittar mycket inspiration på trädgårdsmässan. Jag har faktiskt aldrig varit uppe men någon gång borde jag nog.

    SvaraRadera